neděle 11. března 2018

Ohlédnutí za zimou

Myslím, že kdo má rád v zimě sníh, tak si letos přišel na své hlavně ke konci sezony. A to se konají také mé nejoblíbenější závody. Tím prvním je Šumavský skimaraton, který je součástí seriálu Euroloppet a Stopa pro život. Již druhou sezonu mohu podávat kvalitní výkony díky materiálu a servisu Rossignol racing team a nejinak tomu bylo i na Šumavě. Tentokráte jsem se rozhodl pro kratší 23km trať volnou technikou. Cítil jsem se velmi dobře, a tak jsem se brzy po startu usadil na čele vedoucí desetičlenné skupiny a diktoval tempo. To se již před polovinou trati ukázalo jako chyba, protože jsem neměl dostatek rychlosti na zachycení nástupů zejména německých závodníků. Nakonec jsem dojel na druhém místě v kategorii a celkově šestý se ztrátou dvě minuty na vítěze.
Na Šumavě jsme se jako team definitivně domluvili na sestavě pro další víkend, kdy se konala tradiční poslední lyžovačka ve Špindlerové Mlýně - Krkonošská 70
Stříbrný Rossignol team. Zleva Jakub Sikora, Pavel Janeček, Václav Zajíc, David Šrůtek a Václav Hornych.
Tento závod byl pro mě vždy velmi magický. Už když jsem ho jel poprvé, bezmála před dvaceti lety, snil jsem o tom, že tuto trať s převýšením více než 1600m zvládnu bez větší krize s kvalitním výsledkem. Před šesti lety jsem si tu v prudkém sjezdu poranil kolenní vazy a podstoupil operaci. Uspět se mi podařilo až letos. Hlavním důvodem byl skvělý Rossignol racing team. Krkonošská se totiž běhá v pětičlenných družstvech, kdy celé družstvo musí absolvovat celou trať pohromadě a počítá se čas posledního. Start v 8:00, teplota -17. Po vyjetí prvního kopce (cca 10km) už nikomu zima není. Na tvrdém přemrzlém sněhu to moc rychle nejede, ale celý den nás provází krásné slunečné počasí. Asi v polovině trasy je ještě jeden "kopeček" v podobě Černé hory (5km), kde ušetřím trochu sil, když se nechám "zapřáhnout" za Kubu Sikoru. V tomto je tento závod také specifický. "Řetěz je tak silný jako jeho nejslabší článek" tady platí do puntíku. Po čtyřech hodinách ještě sjet sjezdovku bez pádu a přitom rychle a je tu cíl. Vítězný Kasper Swix team už na nás pět minut čeká. Třetí za námi přijedou až za čtvrt hodiny. Díky kluci. Těším se zase za rok.

Žádné komentáře:

Okomentovat